Kamis, 30 April 2020

Ainan Tasneem – 150 Juta

Wawan Setiawan Tirta
 Ainan Tasneem – 150 Juta
Dok: iomoio.com
INTRO: D  G  D  G

D                                                   G
Untuk kali keseratus lima puluh juta
                                                                   D
Mereka tanyakan engkau soalan yang sama
                                                             G
Eh kenapa kau masih lagi mahukan dia?
                                                          D
Apa kau buta, apa kau pura-pura suka
                                                 G
Di seratus lima puluh juta kali itu
                                                               D
Di depan semua engkau tarik tangan aku
                                                                    G
Yg sedang buat muka kosong tak ambil tahu
                                                                 D
Sambil ketawa engkau bilang satu per satu
                                                 G
Dia mungkin bengis seperti singa
                                                    D
Tapi dia nangis tonton cerita Korea
                                                 G
Dia mungkin keras bila bersuara
                                             A
Tapi dia jelas, jujur apa adanya
                        D
Aku lagi kenal dia

D                                                      G
Dah lebih seratus lima puluh juta kali
                                                             D
Aku pesan padamu apa yang bakal jadi
                                                                 G
Engkau dan aku ada mungkin tidak serasi
                                                                  D
Engkau sangat manis, aku ini pula dawai besi
                                                    G
Di setiap seratus lima puluh jutanya
                                                                D
Aku pun dalam hati semacam tak percaya
D                                                      G
Apa kau lihat pada aku jujurkan saja
                                                                D
Terus kau cubit dagu aku, sambil berkata
                                                       G
sayang mungkin baran tak kira masa
                                                              D
tapi sayang tahan kalau yang salah saya
                                                     G
sayang mungkin saja keras kepala
                                                    A
tapi sayang manja bila kita berdua
                               D
Saya kenal sayang saya

INTRO: D  G  D  G  (2x)

D                           G                         D
Oh buat apa dicerita bahagia kita rasa
                         G                         D
Biar tak dipercaya peduli orang kata
                            G                         D
Baju ronyok tak apa asal pakai selesa
                                 G                         D
Berkilau tak bermakna kalau hati tak ada

D                                             G
Aku lebih bengis dari sang naga
                                                      D
Tapi bisa nangis semata demi cinta
                                            G
Suaraku keras tak berbahasa
                                                             D
Kerna aku rimas gedik mengada-ngada
                                                G
Aku mudah baran tidak semena
                                                            D
Mana boleh tahan angin cemburu buta
                                                        G
Dan aku sengaja tunjuk keras kepala
                                                          A
Aku punya manja, kau saja boleh rasa
                         D
Rahsia kita berdua

CODA:  D  G  D  G  A  D